W dn. 21.11.2018 (środa) w najnowocześniejszej hali ekspozycyjnej w Polsce – Global EXPO odbyła się 10. jubileuszowa edycja Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2018.
Ponad 10 000 osób odwiedziło targi w ciągu zaledwie 9 godzin. Targi przyciągnęły wszystkie osoby, które wykorzystują auto na co dzień w swojej działalności. Zaprezentowało się ponad 200 wystawców, a uczestnicy targów mogli zobaczyć ponad 150 samochodów. Jednak Fleet Market to nie tylko auta. Wśród wystawców znalazły się także firmy z sektora usług finansowych (leasing, wypożyczenie krótko- i długoterminowe) oraz zarządzania pojazdami, ośrodki doskonalenia jazdy, firmy logistyczne i szacujące wartość rezydualną. Na targach można było spotkać wszystkie firmy, dzięki którym pojazd może otrzymać kompleksową obsługę od zakupu przez efektywne użytkowanie do korzystnej sprzedaży.
Premiery samochodowe
Motoryzacyjne premiery to prawdziwa gratka dla uczestników targów. W tym roku na Fleet Market zaprezentowanych zostało ponad 18 samochodów – osobowych, użytkowych oraz ekologicznych. Wśród perełek warto wymienić kompaktowego SUVa – Audi Q3. Segment crossoverów wzbogacił się o nowego Forda Focusa Active. Amerykański koncern zaprezentował także model Transit Custom PHEV, który wyposażony został w nowoczesny technologicznie system hybrydowy, który uzyskuje zerową emisję spalin przy zasięgu większym niż 50 kilometrów. Pomimo zastosowania silnika elektrycznego samochód zachował pełną ładowność.
Hyundai zaprezentował model i30 Fastback N, który świetnie przedstawia sportowe możliwości marki. Kia pokazała zupełnie nowy model ProCeed – pierwszy w tym segmencie cenowym samochodów z nadwoziem typu shooting brake. Nie zabrakło także Jeepa i jego nowych premier – Cherokee i Renegade. Wśród premier pojawił się także Renault Kadjar, Skoda Fabia Monte Carlo, Toyota Camry i Corolla Touring Sports, najmniejszy SUV w stajni Volkswagena – T-Cross oraz Seat Tarraco. Peugeot zaprezentował model Rifter oraz laureata tytułu Van of the Year 2019 – Partner Van.
Ciekawą nowinką były dwa modele radiowozów – klasyczna Kia Stinger i elektryczny Nissan Leaf oraz najmniejszy i najtańszy dostępny w Polsce samochód elektryczny – ZD D2S. Natomiast prawdziwy powiew luksusu zapewnił Lexus ze swoimi propozycjami – UX i hybrydowym ES.
Nie tylko flota i nie tylko premiery
Na targach zaprezentowały się także firmy nie kojarzone jednoznacznie z branżą flotową. Warto wymienić choćby Mini, czy Smarta. Nic bardziej mylnego. Te niewielkie gabarytowo auta mogą stanowić osobliwą reklamę firmy. Zaprezentowane zostały także duże i średnie elektryczne modele dostawcze: Volkswagen e-Crafter, Renault Master Z.E, Renault Kangoo Z.E. oraz Nissan e-NV200. Ciekawą koncepcję ekologiczną przedstawiło włoskie przedsiębiorstwo Iveco, które do swoich aut montuje silniki zasilane gazem ziemnym. Dużym zainteresowaniem cieszyło się także Volvo, Mercedes oraz Mitsubishi, które po raz pierwszy zaprezentowało się na Fleet Market. Dla uczestników targów przygotowano masę atrakcji – gry, zadania tematyczne, konkursy, spotkania ze znanymi osobistościami. Prelegenci przygotowali wystąpienia dot. aktualnych tematów branżowych. Kolejna edycja targów już w przyszłym roku.
Źródło zdjęć: Magazyn FLEET (fot. Michał Topa, fot. Mariusz Barwiński, fot. Przemysław Dobrosławski)'