Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

Pomoc w czasie pandemii - 5 pomysłów znanych marek

Brak oceny

Bardziej niż kiedykolwiek ludzie odczuwają potrzebę pomagania sobie nawzajem. Robią to także słynne marki i brandy, które oferują to, co mają najlepsze – swoje produkty oraz zasoby. Zobacz, jak pomagają mniej i bardziej znane marki.

Pomoc_w_czasie_koronawirusa.jpg

Pojazdy dla jednostek medycznych

Warto na wstępie wspomnieć, że oferowana pomoc nie ma wydźwięku promocyjnego oraz jej celem nie jest dobry PR samej marki. W większości przypadków jest to autentyczna i ludzka potrzeba. Zdecydowanie największa grupa wspiera służbę zdrowia. Samochody dla szpitali jednoimiennych, innych placówek medycznych oraz jednostek ratunkowych przekazane zostały przez m.in. PKO Leasing i Masterlease, LeasePlan, Toyota Financial Services, Suzuki oraz Hyundai Motor Poland. Łącznie doręczonych zostało kilkaset pojazdów.

Produkcja respiratorów

Niektóre marki postanowiły wykorzystać swoje zaplecze oraz know-how i zająć się produkcją respiratorów. Wytwarzaniem na szeroką skalę zajęła się hiszpańska fabryka Seata w Martorell, gdzie do produkcji respiratorów zastosowano m.in. silniki wycieraczek samochodowych. Nie jest to oczywiście jedynie miejsce. Te niezwykle przydatne w obecnych czasach urządzenia medyczne powstają również w Barcelonie, w tamtejszej fabryce zespołów napędowych Nissana. Dzięki tej pomocy dziennie mogło powstać niemal 200 respiratorów.

Pomoc dla służby zdrowia – nie tylko samochody

Pracownicy jednostek medycznych i ratunkowych codziennie są narażeni na kontakt z wirusem, dlatego też niektóre marki chętnie zabezpieczają środki niezbędne do ich bezpiecznej pracy. Volkswagen przekazał 7000 rękawiczek i 1000 kombinezonów lakierniczych, które na co dzień wykorzystywane były podczas procesu produkcji. Beneficjentem był jeden z poznańskich szpitali. Blisko 800 polipropylenowych kombinezonów ochronnych dla personelu medycznego przekazało IVECO Poland. Z kolei fabryka Toyoty w Wałbrzychu zajmuje się wytwarzaniem przyłbic ochronnych, bez których pracownicy jednostek medycznych nie byliby w stanie pracować. Oprócz wykonanych przyłbic japońska marka przekazuje również maseczki ochronne. W czasie pandemii z kolei Skoda w swoich drukarkach 3D tworzy nie prototypy aut a specjalistyczne maski z filtrem FFP3, w które zaopatruje pracowników rodzimej służby zdrowia.

Nie tylko produkty, ale także usługi

Firmy przewozowe zamiast produktów zaproponowały pracownikom służby zdrowia (szpitali, laboratoriów) swoje usługi. Jedną z nich jest platforma Free Now, w której aplikacji można zamówić darmowy przejazd do pracy. W ramach akcji wykonanych może być nawet 20 000 przejazdów. Aplikacja funkcjonuje na terenie Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Trójmiasta. Ogrom restauracji w wielu miastach w kraju z kolei chętnie dostarcza szpitalom lunche i obiady.

Nie tylko dla służby zdrowia

Z powyższych przykładów wynikałoby, że marki oferują pomoc tylko służbie zdrowia, a nie jest to prawda. Wsparciem zostali objęci również przedsiębiorcy oraz klienci indywidualni. Hyundai i Kia postanowili wydłużyć gwarancję tych samochodów, których termin kończył się w czasie pandemii. Z kolei firmy leasingowe oferują swoim klientom odroczenie spłat, a także znacznie upraszczają cały proces.

Na koniec: na rodzimym podwórku

Sieć ProfiAuto z kolei przeprowadza działania na rzecz lokalnej społeczności w ramach walki z koronawirusem. Przedstawiciele marki przekazali Stacji Pogotowia Ratunkowego w rodzimym mieście – Chorzowie – specjalistyczne maski do ochrony dróg oddechowych. Ponadto do chorzowskiego Szpitala Specjalistycznego trafił też transport 10 tysięcy butelek wody. Kolejny ruszył do Czech, gdzie podzielony został między jeden ze szpitali, straż pożarną a policję. Regionalni przedstawiciele marki – sklepy i hurtownie ProfiAuto oraz warsztaty ProfiAuto Serwis również angażują się w pomoc, wspierając m.in. ratowników medycznych – przekazując urządzenia do dezynfekcji pomieszczeń, czy wykonując bezpłatne ozonowanie karetek pogotowia.


Udostępnij:
Tagi: profiauto pomysły koronawirus pomoc służbazdrowia
Karol Włodarski

Redaktor prowadzący dobraflota.pl, prywatnie uwielbia ciężkie brzmienie gitarowych riffów, miłośnik nowych technologii z naciskiem na ich wykorzystanie w motoryzacji, od lat zbiera doświadczenie w branży automotive.