Posiadasz samochód? Prędzej czy później trafisz do serwisu. Niezależnie od tego, jak bardzo będziesz o niego dbał, przestrzegał terminów serwisowania, a w skrajnych przypadkach chodził ze szmatką i polerował karoserię.
Poszukiwania czas zacząć
Wybierając serwis zwykle kierujesz się lokalizacją, ceną, czy poleceniem znajomego. Ten ruch wydaje się być w pełni zasadnym do momentu, kiedy wykonana naprawa mija się z Twoim oczekiwaniem. Nietrafiona diagnoza, czy błąd w sztuce mogą Cię narazić na dodatkowe koszty i nieprzyjemności. Pamiętaj, że zlecając pracę nieznanemu serwisowi nie masz pewności co do jakości wykonanej pracy. Nie zawsze też warsztat z polecenia, w którym Twój znajomy wymieniał klocki i tarcze, poradzi sobie z bardziej skomplikowaną naprawą.
Sieci serwisowe
Na szczęście istnieje łatwiejszy sposób znalezienia dobrego serwisu – wybierz warsztat należący do sieci serwisowej. Dlaczego? Weź przykład z firm posiadających liczne floty swoich samochodów. Dla tego rodzaju klientów liczą się: krótki czas oczekiwania na wykonanie usługi, wysoka jakość naprawy, biuro obsługi klienta, w którym można w komfortowych warunkach poczekać na realizację - odczytując maile ze skrzynki pocztowej, wykonując kilka telefonów i/lub popijając flat white’a.
Dla nas liczy się standard
Bardzo istotnym elementem są standardy obsługi. W serwisie sieciowym są one ujednolicone, a ich jakość jest na bieżąco kontrolowana przez osoby zajmujące się rozwojem sieci. Standardy obejmują wszystkie czynności od momentu pojawienia się pojazdu w serwisie, czyli: przyjęcie samochodu, spisanie protokołu przyjęcia poprzedzonego dokładnymi oględzinami wnętrza i karoserii, wykonanie fachowej naprawy oraz wydanie samochodu wraz z odpowiednią dokumentacją i wpisem do książki serwisowej. Wdrożone procedury to gwarancja wykonania pracy zgodnie z harmonogramem.
Wsparcie dla serwisów
Kolejne ważne ogniwo to jakość wykonywania pracy. Serwisy sieciowe mają dostęp do najnowszej wiedzy specjalistycznej poprzez wsparcie ze strony organizatora sieci. Każdy ProfiAuto Serwis ma możliwość regularnego przeszkolenia swoich mechaników w zakresie mechaniki, czy elektromechaniki, w oparciu o najnowsze informacje techniczne oraz wysokiej klasy narzędzia i urządzenia warsztatowe. Pamiętaj, że tylko wykwalifikowany mechanik, pracujący w dobrze wyposażonym serwisie prawidłowo zdiagnozuje usterkę, naprawi ją, a następnie usunie błąd w komputerze pokładowym. Pisząc o wsparciu nie mogę nie wspomnieć o możliwości skorzystania z pomocy specjalistów z Działu Technicznego Wsparcia i Wyposażenia Serwisów ProfiAuto. To osoby, które na co dzień współpracują z mechanikami i udzielają im pomocy we wszystkich kwestiach technicznych, schematach, biuletynach z akcjami serwisowymi, dopasowaniem specjalistycznych narzędzi. Podobnych działań można jeszcze wymienić wiele.
Sieć serwisów patrzy w przyszłość
To, co wyróżnia serwisy działające w sieci, to również dostęp do innowacyjnej technologii. Poza nowoczesnymi urządzeniami będącymi na wyposażenia serwisu, serwisy obsługują zlecenia z aplikacji mobilnej ProfiAuto. To całkowicie nowe rozwiązanie mające na celu maksymalne ułatwienie pierwszego kontaktu klienta z serwisem. Za jego pośrednictwem bez problemu umówisz się na wizytę, a serwis w oparciu o informacje dotyczące Twojego pojazdu będzie mógł wcześniej zamówić części, przez co czas oczekiwania na wykonanie usługi ekstremalnie się skróci. Za pośrednictwem tego narzędzia możesz też na bieżąco kontrolować status realizacji zlecenia.
Proces gwarancji
Na koniec rzecz niezwykle ważna. Gwarancja, bo o niej mowa, jest uznawana przez całą sieć 1800 serwisów. W razie, gdybyś miał zastrzeżenia co do usługi, a nie miał możliwości podjechania do serwisu, w którym naprawiałeś samochód, możesz skorzystać z pomocy najbliższego serwisu sieciowego. Gwarantem usługi pozostaje marka, przez co sama forma zgłoszenia oraz jej późniejsze procedowanie jest prostsze niż uzyskanie swojego prawa od serwisu będącego wolnym elektronem na rynku napraw.
Podejmij rozsądną decyzję!
Jeżeli planujesz wizytę w serwisie, weź pod uwagę powyższe wytyczne – pozwolą Ci one na rozsądny wybór, zaoszczędzenie sobie niemiłych niespodzianek oraz sporej dawki niepotrzebnych nerwów. Serwisy sieciowe to przyszłość, w której centrum znajdujesz się Ty jako klient. Miej to na uwadze także jeżeli przydarzy Ci się jakaś awaria. Pomyśl trzeźwo, a będziesz miło wspominał wizyty u mechanika.