Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

Infiniti opuszcza Polskę

Brak oceny

Japońska marka definitywnie zniknęła z Europy Zachodniej, czyli także i z Polski. Mimo wszystko pełna opieka serwisowa pozostaje jeszcze przez wiele lat.

infiniti_opuszcza_polske.jpg

Klasa premium w Europie

Europejska klasa premium to naprawdę silna grupa. Dominują tu tacy producenci niemieccy, jak Mercedes, Audi, czy BMW. Dobrze radzi sobie także pochodzące ze Szwecji Volvo oraz japoński Lexus. Azjatycka marka Infiniti, która należy do Nissana, niestety nigdy nie cieszyła się tak wielką popularnością, jak jej kontynentalny kolega i była daleko z tyłu za niemieckimi markami. Czarnym koniem ostatnich miesięcy okazała się także Alfa Romeo z takimi modelami, jak Giulia, czy Stelvio.

Europejskie normy

Niska sprzedaż to jednak nie jedyny powód, dla którego Nissan postanowił wycofać Infiniti z Europy Zachodniej. Owszem, w zeszłym roku na europejskie ulice wyjechało zaledwie prawie 6000 nowych aut Infiniti, co jest liczbą o połowę mniejszą niż rok wcześniej, jednak ostateczną decyzję umocniły zmiany w zakresie emisji CO2. Rygorystyczne przepisy europejskie mocno uderzają w fanów tradycyjnej motoryzacji, a to właśnie do nich kierowane są auta Infiniti. Dostępne modele i gama silników nie są w stanie spełnić wygórowanych norm WTLP, w tym także najnowocześniejsza jednostka napędowa o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo. Auta z takim silnikiem byłyby np. we Francji obciążone podatkiem, którego wysokość to 10 000 euro. Nissanowi nie opłaca się dostosowywać do tych norm, zwłaszcza biorąc pod uwagę niewielką sprzedaż.

Infiniti w Polsce

W Polsce marka Infiniti pojawiła się w listopadzie 2008 roku. Co więcej, salon japońskiej marki, który znajdował się w Warszawie przez wiele lat posiadał największą sprzedaż w całej Europie. Przez ponad 10 lat sprzedanych zostało blisko 4500 samochodów.

Plany na przyszłość japońskiej marki

Nissan i Infiniti jednak nie zamierzają składać rękawicy. Marka ma zamiar większy nacisk położyć na podbój rynku południowoamerykańskiego (głównie za pomocą nowej, rozbudowanej gamy SUV-ów) i chińskiego. Nadal będzie obecna także w Europie Wschodniej (w tym w Rosji, gdzie cieszy się dużą popularnością) oraz Bliskim Wschodzie. Infiniti planuje także znacznie elektryfikować gamę swoich modeli i powoli rezygnować z silników Diesla.
 


Udostępnij:
Tagi: Infiniti rynek premium wycofanie
Karol Włodarski

Redaktor prowadzący dobraflota.pl, prywatnie uwielbia ciężkie brzmienie gitarowych riffów, miłośnik nowych technologii z naciskiem na ich wykorzystanie w motoryzacji, od lat zbiera doświadczenie w branży automotive.