Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

Silnik EcoBoost 1.0 - bezustanny zdobywca nagród

Brak oceny

Już po raz 11. silnik EcoBoost 1.0 został zwycięzcą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu na Silnik i Układ Napędowy Roku 2019 (IEPOTY) w kategorii mocy do 150 KM. Pomimo iż premiera silnika miała miejsce w 2012 roku wciąż nie ma on sobie równych.

Silnik_EcoBoost_zdobywca_nagrod.jpg

Najlepszy w swojej klasie

Silnik EcoBoost 1.0 to mocna, oszczędna i uniwersalna jednostka o szeregu zalet. Silnik jest kompaktowy, posiada niskie straty tarcia i rozwija moc do 140 KM. Jednostka napędza ponad 1/4 wszystkich Fordów, które zostały sprzedane w 2018 roku. Liczba ta wynosi ponad 410 000 pojazdów. Wśród nich znajduje się zarówno Fiesta, Focus, jak i Transit Connect. Silnik EcoBoost 1.0 dodatkowo daje prawdziwą przyjemność z jazdy zwłaszcza w gamie mniejszych i średnich aut amerykańskiego koncernu.

Co ciekawe, Ford nie spoczywa na laurach. Ostatnio wprowadził nowe innowacje do swojego bestsellerowego silnika. Jedną z nich jest m.in. pierwszy w branży system wyłączania jednego z cylindrów, zastosowany w silniku trzycylindrowym.

Siła silnika

Co stoi za sukcesem tego kompaktowego silnika? Jest to przede wszystkim turbodoładowanie, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa i niezależne sterowanie zmiennymi fazami obu wałków rozrządu. Dodatkowo jeszcze w bieżącym roku EcoBoost 1.0 zostanie udoskonalony o istotne zmiany głowicy cylindrów, wtrysku paliwa i układów kontroli emisji spalin. 

Prestiżowy konkurs

W skład sędziowski IEPOTY wchodzi 70 osób z 31 krajów. EcoBoost 1.0 uzyskał 145 punktów, co dało mu ponad 25 punktową przewagę nad kolejnymi w rankingu jednostkami napędowymi BMW, PSA Group, Toyoty/Lexusa i Volkswagena.

Wyznaczanie nowych trendów

W 2012 roku silnik EcoBoost 1.0 pojawił się na rynku i od razu wyznaczył nowe trendy. To od tego momentu kolejni producenci zaczęli masowo na rynek wypuszczać trzycylindrowe jednostki benzynowe o małej pojemności, z turbodoładowaniem i o dużej mocy maksymalnej. 

Dalsze plany

Z początkiem roku branżę motoryzacyjną obiegła informacja, że Ford planuje EcoBoost 1.0 zamontować w mocnych i dynamicznych, hybrydowych układach napędowych w nowych modelach Fiesta EcoBoost Hybrid i Focus EcoBoost Hybrid. Ponadto silnik EcoBoost 1.0 będzie również napędzał hybrydowego vana Transita Customa Plug-In Hybrid oraz wielkopojemnego osobowego Tourneo Customa-Plug-In Hybrid.


Udostępnij:
Tagi: plebiscyt ford silnik EcoBoost zwycięzca
Karol Włodarski

Redaktor prowadzący dobraflota.pl, prywatnie uwielbia ciężkie brzmienie gitarowych riffów, miłośnik nowych technologii z naciskiem na ich wykorzystanie w motoryzacji, od lat zbiera doświadczenie w branży automotive.